מחשבונים

מחשבון גדילה   מחשבון הריון
 

כתובת הדוא"ל שלכם:


נשים > תזונה ודיאטה

המאכלים הבריאים שאת חייבת להחזיק במקרר

מאת: מערכת טיפת חלב ברשת | פורסם: 17/11/2018
המאכלים הבריאים שאת חייבת להחזיק במקרר

סלמון, יוגורט אורגני, מלפפונים ומוצרי מזון נוספים, חיוניים לבריאותה הנפשית והפיזית של כל אישה ולכן כדאי לך לשלב אותם באופן קבוע בתפריט היומי שלך

כאישה, יש מזונות בריאים שחשוב שגופך יקבל באופן קבוע. בהריון, לאחר הלידה ובתקופת ההנקה, סוגי מזון אלו מחזקים אותך, עוזרים לקצב חילוף החומרים שלך, משפרים את תפקוד המוח, התפקוד העצבי, נהדרים עבור ההורמונים שלך ותורמים בדרכים נוספות לגופך.

לפניך 10 מזונות שכל אישה שחשוב לה להיות בריאה חייבת להחזיק במקרר:

 
תרד – הוא אחד הירקות הכי טעימים שיש וקל מאוד לשלב אותו בהמון מאכלים: אם זה בסלטים, שייקים, רטבים, פשטידות, חביתות, דגים ובעוד מתכונים רבים אחרים. בכוס תרד אחת יש בסך הכל 20 קלוריות, הוא עשיר בברזל, בוויטמין A, ויטמין E, חומצה פולית ובוויטמינים נוספים. הוא גם עשיר בסיבים וכלורופיל שחיוניים מאוד עבור גופך.
 
חלב שקדים – מומלץ מאוד שתכללי חלב שקדים לא ממותק באספקת המזון הבריא שלך. יש בו 50% יותר סדין מאשר בחלב הרגיל וכמויות גדולות של ויטמין E , העוזר למראה של העור וגם מכיל אשלגן ונתרן שתורמים לאיזון גופך. הוא דל שומן, מכיל בערך כ-30 קלוריות לכוס, אינו מכיל סוכר ובעל שומן נמוך. הוא דומה מאוד במרקם לחלב רגיל והיתרון שלו טמון בכך שהוא גם מאוד טעים.
 
פירות יער – בין אם מדובר באוכמניות, פטל, קיווי, תותים וכמובן האסאי – פירות יער מסייעים בחילוף חומרים, מכילים ויטמין C, עוזרים לבריאות הלב, תורמים למראה של עור בריא, עוזרים למנוע מחלות ודלקות ומורידים את רמת הסוכר בדם. את יכולה לאכול אותם בכל דרך שתבחרי. מומלץ לאכול אותם לפחות פעם אחת ביום.
 
כרוב – כל אישה צריכה ללמוד לאהוב את הכרוב, זה יכול לקחת לך קצת זמן להתרגל לטעמו, אך ברגע שתכיני אותו בדרך הנכונה את תהפכי למכורה. הכרוב הירוק עשיר בוויטמינים שעוזרים למראה העור, הוא מלא בברזל ונותן אנרגיה. בנוסף הוא תורם לבריאות הלב, מסייע בחילוף חומרים, עוזר מאוד לטיפול בדיכאון ומלא בחומרים מזינים שעוזרים לחיזוק המוח. הדרך המומלצת להכנת הכרוב היא לקצוץ אותו, לסחוט מעליו מעט לימון, מעט פלפל שחור, מעט שמן פשתן וקצת מלח ים. מומלץ לעסות אותו ולערבב עם הידיים על מנת לשבור את הסיבים הקשים – התוצאה היא סלט מתוק במקצת, עם מעט קלוריות, טעם נפלא ומספק. נסי את זה בבית.
 
סלרי – הוא עשיר בוויטמין K, שמסייע לבריאות הדם. הסלרי נהדר להורדת לחץ דם ואחד מיתרונותיו הבולטים הוא בכך שהוא מסייע בעצירות ועוזר לטפל בנפיחות.
 
שקדים – מזון מצוין עבור נשים, הם מלאים בוויטמין E שעוזרים לשמור על העור, יש בהם שומנים הבריאים ללב שלך, הם מסייעים בחילוף החומרים, טובים למערכת העיכול, מכילים ויטמינים מקבוצת B, חלבון ומינרלים רבים. השקדים עוזרים למנוע דלקות ושומרים על רמת הסוכר בדם שלך במצב יציב, עוזרים לכאבי מחזור ולמצבי דיכאון ומכילים חלבון החיוני לחילוף החומרים בגופך. יש לשמור על אכילה מתונה של שקדים (לא יותר מ-20 שקדים ליום).
 
מלפפונים – הם עוזרים להפחתת הנפיחות ומסייעים במצבים של עייפות, המלפפונים מלאים בוויטמינים ומים ומונעים ממך להתייבש, עוזרים לחסל פסולת מהגוף וטובים מאוד לעור הפנים. פשוט מאוד וטעים לשלב אותם עם הרבה מאוד מאכלים ואפילו לאכול אותם סתם, בלי כלום.
 
יוגורט אורגני – אם את אוכלת מוצרי חלב עדיף שהם יהיו יוגורטים אורגניים, ללא הורמונים. הפרובויוטיקה שמכילים היוגורטים הללו הם בעלי חומרים מזינים, עוזרים לחסל פסולת ורעלים, עוזרים במצבי דיכאון, טובים למעיים ומסייעים לתהליכי העיכול.
 
סלמון או זרעי צ'יה – הקפידי לשמור נתח סלמון לכל עת במקרר, במידה ואינך אוכלת בשר או דגים את יכולה להשתמש בזרעי צ'יה כתחליף. שני המאכלים הללו, מלאים בחומצת שומן אומגה 3 ועשירים בחלבון, מגנזיום וברזל. אלו מזונות שיעזרו לשמור אותך חזקה, בריאה ומאושרת. *בהריון כמובן שיש להקפיד לאכול אך ורק דגים מבושלים בלבד!
 
זרעי פשתן – את יכולה לקנות אותם כחומר גלם, לטחון אותם ולשלב אותם במאכלים שונים ועדיף גם כמה שיותר. הם מזינים מאוד ומכילים סיבים ומעט מאוד פחמימות , יש בהם אומגה 3 על בסיס צמחי, עוזרים לשמור על הלב שלך, מונעים דכאון ועוזרים לחילוף החומרים של גופך. ניתן לאחסן אותם גם במקפיא.
 
גם אם אין לך את כל המוצרים הללו במקרר, נסי לשלב אותם לאט לאט בשגרת חייך, אפילו רק את חלקם. תזונה של מאכלים בריאים יכולה לעשות עבורך פלאים מבחינה גופנית ולא פחות חשוב – גם מבחינה נפשית.

יש לכם שאלה? שלחו לנו והכותבים שלנו יענו.

 

רוצים לדבר על זה בפורום? לחצו כאן