מחשבונים

מחשבון גדילה   מחשבון הריון
 

כתובת הדוא"ל שלכם:


נשים > תזונה ודיאטה

מי הם המאכלים שפוגעים לך בדיאטה?

מאת: מערכת טיפת חלב ברשת | פורסם: 14/6/2017
מי הם המאכלים שפוגעים לך בדיאטה?

מאכלים רבים נחשבים למאוד בריאים ואפילו טרנדיים, אבל מבלי שתשימי לב דווקא הם יהיו אלו שיהרסו לך את הדיאטה

לאחר לידה נשים רבות משתוקקות לחזור למשקלן ולכן מאמצות לעצמן כל מיני דיאטות המבוססות על כל מיני מאכלים בריאים. אם את רוצה לרדת במשקל או להצר היקפים, את צריכה להיות מודעת מאוד לתזונה שלך. ב-30 השנים האחרונות חלו הרבה מאוד שינויים בתפיסה הנוגעת למה נחשב למזון בריא. בעבר, לדוגמה, טענו שעדיף לאכול פחות שומנים ופחמימות, אבל בשנים האחרונות התזונה הטבעונית נחשבת לבריאה בעייני רוב האנשים, דבר הנוגד לחלוטין את תפיסת העבר.
 
כל השינויים הללו מאוד מבלבלים וכמעט כל אישה כבר לא ממש יודעת מה כדאי באמת לאכול, על אחת כמה וכמה אם היא נמצאת בדיאטה.
 
חשוב שתזכרי שגם אם למזון מסוים ערך קלורי נמוך, גם אם הוא נטול גלוטן או אורגני – אין זה אומר שהוא לא משמין. קיימים מאכלים רבים הנחשבים למומלצים לצריכה בדיאטה, שהם כלל לא ידידותיים לתהליך הירידה במשקל.
 
ריכזנו עבורך 7 מאכלים שיכולים לפגוע לך בדיאטה ומומלץ לך להימנע מהם בזמן התהליך:
 
 
1. לחם ללא גלוטן – זה שאוכל הוא ללא גלוטן לא הופך אותו בהכרח לדיאטטי. העובדה הזאת נכונה במיוחד בכל הנוגע ללחם, במקום הגלוטן הוא פשוט מעובד בהמון פחמימות אחרות. אוכל ללא גלוטן הוא לעתים קרובות דל מאוד בסיבים ומכיל דגנים מעובדים שמאיצים את רמת הסוכר שלך בדם, לכן האפשרות הטובה ביותר היא לחם מדגנים מלאים.
 
2. חטיפי גרנולה – אל תבזבזי את הקלוריות שלך על חטיפי גרנולה/אנרגיה, שהם בסך הכל חטיפים ממותקים, מעובדים ועשירים בסוכרים. במקום חטיפי גרנולה את יכולה לאכול קצת שקדים או גזרים, שלהם ערכים תזונתיים שהרבה יותר בריאים לגופך.
 
3. שמן קוקס – למרות המיתוס שהוא ידידותי לדיאטה ועוזר לירידה במשקל, שמן הקוקס עלול ליצור את הפעולה ההפוכה ולגרום לך לעלות במשקל (ויש הטוענים שבכמות גדולה הוא גם מאוד לא בריא). במקום שמן הקוקס את יכולה להשתמש בחמאת קוקוס שמכילה שפע של סיבים ופחות שומן למנה. בנוסף ניתן להשתמש בשמן בתרסיס, שנותן לך שליטה טובה על כמות השמן.
 
4. דגנים אורגניים – זו אולי נראית כמו בחירה בריאה וחכמה, אבל דגנים אורגניים לא יעזרו לך לרדת במשקל. בחרי לך קורנפלקס שעשוי משיבולת שועל, חיטה מלאה או קינואה – במקום דגנים. גם אם את בדיאטה וגם אם לא.
 
5. חמאת בוטנים דלת שומן – אומנם הערך הקלורי שלה נמוך משמעותית מממרחים אחרים, אך היא מכילה עדיין כמות גדולה של סוכר ומרכיבים מלאכותיים. אם את בדיאטה ולא יכולה לוותר על חמאת הבוטנים שלך, עדיף שתבחרי את חמאת הבוטנים שעשויה ללא מלח רגיל והשתמשי מקסימום בכף אחת ביום. כדאי לרכוש חמאת בוטנים אורגנית.
 
6. פיצה צמחונית קפואה – היא עשויה להיות פחות משמינה מהזמנת פיצה רגילה, אבל היא לא תהיה הגורם לצמצום היקפי המותניים שלך.
 
במקום לאכול פיצה מעובדת קפואה, הכיני בעצמך את הפיצה שלך, כך תוכלי לשלוט במרכיבים שלה, בסוג הגבינה, בכמות השמן ועוד. אומנם ייקח לך קצת זמן להכין אותה, אבל הדבר יגרום לך לרדת במשקל יותר מהר. זה נכון גם לגבי כל יתר המאכלים הקפואים/מוכנים שאת קונה, שרובם מורכבים מחומרים מעובדים. תמיד עדיף שאת תכיני את הארוחה שלך ממש מהבסיס וככה תדעי לשלוט בקלוריות ובמרכיבים.
 
7. סוכר קוקוס – הוא הרבה פחות מעובד מסוכר רגיל אך הוא עדיין מקור לסוכר עודף בגוף שלך. יש הממליצים להשתמש בתחליפים אחרים להמתיק את יומך כמו סטיביה או סוכרזית, אבל בסופו של דבר גם הם לא נחשבים לממש בריאים. לכפית סוכר חום או לבן אין ערך קלורי גבוה כמו שאת חושבת, לכן לפעמים עדיף פשוט להשתמש בהם, במידה כמובן.

יש לכם שאלה? שלחו לנו והכותבים שלנו יענו.

 

רוצים לדבר על זה בפורום? לחצו כאן