מחשבונים

מחשבון גדילה   מחשבון הריון
 

כתובת הדוא"ל שלכם:


פעוטות > תזונה פעוטות

איך מתכננים תפריט שבועי לילדים?

מאת: מערכת טיפת חלב ברשת | פורסם: 13/1/2019
איך מתכננים תפריט שבועי לילדים?

(צילום: ליאת בן יהודה-לביד מאתר מנת ילדים)

לקראת חזרת הילדים למסגרות לימודיות, אתר ``מנת ילדים`` ארגן עבורכם רשימה שתוכל לעזור לכם לתכנן תפריט שבועי, בריא ומאוזן לילדים קטנים וגדולים

המאמר מאת ליאת בן יהודה-לביד מאתר מנת ילדים
 

אנחנו רוצים שילדינו יאכלו אוכל בריא ומזין, אך לא תמיד המציאות עולה בקו אחד עם הרצון. בין אלפי המשימות השבועיות- עבודה, סידורים, נקיונות, עזרה בשיעורי הבית, חברים שמגיעים... קשה לפעמים להתמיד בשגרת אוכל בריאה.
 

בעזרת תכנון מוקדם ומעט עבודת הכנה, תוכלו לחסוך לעצמכם זמן, כסף והרבה כאבי ראש. בנוסף, כך יש פחות פיתויים למזון מעובד ולממתקים.
 

לקראת חזרת הילדים למסגרות לימודיות, הכנתי לכם רשימה שתוכל לעזור לכם להתחיל לתכנן.
 

תכנון מוקדם - הכללים:

1. החליטו מראש על יום שבו יש לכם זמן ל"הכנות"- ביום זה אתם מפנים באופן קבוע שעתיים להכנות לשאר הימים.
 

2. החליטו מראש על תפריט: ארוחות בוקר, ארוחות עשר, צהריים למי שאין צהרון, נשנוש אחה"צ וארוחות ערב.
 

3. לאחר שיש ברשותכם תפריט שבועי- הכינו רשימת קניות מסודרת. כך תימנעו מקניות מיותרות, וגם מעוד גיחות לסופר בהמשך השבוע.
 

4. ביום ההכנות מכינים כל מה שניתן להכין מראש ומחזיק מעמד מספר ימים במקרר- ירקות חתוכים, שטיפת פירות, מאפים שניתן לשמור במקפיא, ביצים קשות, ירקות בתנור, ממרחים, קופסת חטיפים שבועית ועוד.
 

5. תנו לילדים לקחת חלק בתכנון השבועי ובהכנות - הם יהיו מרוצים לקבל את האוכל שבחרו וכך הם ילמדו לקחת אחריות על מה שהם אוכלים.
 

6. לא חייבים לתכנן במדויק מה תאכלו בכל שעה, וגם אין צורך להכין 80 קופסאות מחולקות במקרר. מספיק שתכינו מספר דברים מראש ושהמטבח יהיה מלא באוכל טרי ובריא. כך תמיד יהיה מה להכין ברגע, או לשלוף מהמקרר ולנשנש.

 

צילום: ליאת בן יהודה-לביד מאתר מנת ילדים
 

מה כדאי תמיד להכין בכמויות גדולות?
 

1. ביצים קשות - מכינים כמות גדולה ושומרים לא קלופות במקרר כ-5 ימים.
 

2. פירות קפואים או קרטיבים ביתיים - נשנוש טעים ובריא שפשוט שולפים מהמקפיא.
 

3. גרנולה או מיקס אגוזים ופירות יבשים - הולך מצוין עם יוגורט כארוחת בוקר או סתם נשנוש אחה"צ.
 

4. פסטה מלאה או קינואה או אורז מלא- אני תמיד מכינה בכמות גדולה ושומרת במקרר. כך לארוחת ערב אני יכולה להגיש בזריזות ירקות מוקפצים עם אורז או פסטה מטוגנת עם ביצה.
 

5. ירקות טריים - שטופים וחתוכים נשמרים היטב בקופסה סגורה מס' ימים. נכון שעדיף לחתוך ירקות קרוב ככל הניתן לאכילתם, אך קופסה מלאה בירקות שתמיד נמצאת במקרר חוסכת זמן וגורמת לנו לאכול יותר ירקות.
 

6. ירקות מבושלים או אפויים - למשל בטטה אפויה שניתן לשמור במקרר ולהכין ממנה פנקייק או לביבות או פשוט לאכול כמו שהיא כתוספת לארוחה.
 

7. רוטב עגבניות - מעגבניות טריות או מקופסה ללא תוספות. נשמר היטב במקרר ואתם מחליטים מה להכניס לתוך הרוטב. הולך מצוין עם פיצה ביתית, פסטה או שקשוקה זריזה.
 

8. קופסת חטיפים - את הקופסה אני ממלאה בשקיות אישיות של מיקס אגוזים ופירות יבשים, מקלות גזר, ענבים קפואים, מאפין חיטה מלאה, חטיפי אנרגיה ביתיים ועוד.
 

9. ממרחים ביתיים - למעט גבינות שאני קונה בסופר (יום אחד גם אכין לבד), אני אוהבת להכין בעצמי ממרחים: פסטו, פלפלים, עגבניות מיובשות, חומוס ואפילו ממרח שוקולד ביתי.
 

10.מעדנים - אני קונה קופסה גדולה של יוגורט עזים ומחלקת לצנצנות אישיות עם פירות טריים, וניל ומעט דבש. 
 

באתר מנת ילדים תוכלו למצוא מאגר מתכונים בריאים שניתן להכין בבית במינימום השקעה, מאכלים ביתיים שילדים אוהבים, טיפים לקניות ותכנון השבוע, מאמרים בנושאי תזונה ורעיונות להבראת המטבח.
 

לאתר מנת ילדים ולכתבות נוספות - לחצו כאן

יש לכם שאלה? שלחו לנו והכותבים שלנו יענו.

 

רוצים לדבר על זה בפורום? לחצו כאן