מחשבונים

מחשבון גדילה   מחשבון הריון
 

כתובת הדוא"ל שלכם:


פעוטות > בחירת מטפלות וגן ילדים

מגוון רעיונות לארוחות עשר בריאות וקלות להכנה

מאת: מערכת טיפת חלב ברשת | פורסם: 28/7/2015
מגוון רעיונות לארוחות עשר בריאות וקלות להכנה

כריך ועוד כריך? לפניכם רעיונות לארוחת עשר בריאה וקלה להכנה לגן או לבית ספר, שתהיה גם צבעונית, מפתה וטעימה

בספטמבר 2011 הצטרפו רוב גני הילדים של הרשויות המקומיות לרפורמת "אופק חדש", במסגרתה התארך יום הלימודים בגנים. כדי שהילדים לא ירעבו עד לארוחת הצהריים, אותה הם מקבלים בבית לאחר הגן, נדרשו ההורים לשלוח את ילדיהם לגן עם ארוחת עשר, אותה יאכלו הילדים במהלך יומם בגן.
 
ארוחות העשר הישראליות הממוצעות רחוקות מלהיות שיא הבריאות. המציאות העגומה כוללת בדרך כלל כריך עם ממרח שוקולד, כריך עם גבינה, חטיף לשיפור מצב הרוח, ולעתים רחוקות תוספת ירק או פרי. וזה עצוב שבעתיים כשמדובר בילדים. כל כך חשוב שילדים הנמצאים בתהליך גדילה וצמיחה יזכו לתזונה נכונה, איכותית, הכוללת את כל אבות המזון, לצד ויטמינים ומינרלים. במקום זה, הישראלי הממוצע מעמיס על ילדיו הרכים פחמימות רבות, סוכרים מזיקים ושומנים נחותים ולא בריאים.
 
וזה ממש לא חייב להיות כך.
 
אוכל מזין ובריא אינו אומר בהכרח מאמץ כלשהו או הוצאה כספית גבוהה. בדרך כלל, כל מה שנדרש הוא קצת יצירתיות וחשיבה מחוץ לקופסא. זה גם לא לוקח הרבה זמן ואפשר לתקתק ארוחת עשר לתפארת בדקות ספורות לפני היציאה למוסדות החינוך ולמקומות העבודה. 
 
קבלו מספר הצעות לארוחת עשר בריאה, מזינה, איכותית וצבעונית, כזו שתהפוך לאטרקציה של ארוחת העשר בגן. וזה ממש לא הרבה עבודה.
 
 
שומן מן הצומח, חלבון והרבה ויטמין C. ארוחת עשר המורכבת מפרוסות אבוקדו המכילות שומן איכותי, חלבון חלבי בדמות מקלות גבינה צהובה ופצצת ויטמינים מקוביות התפוח ופרוסות הפלפל הצהוב.
 
 
 
מזרח-מערב: אוהבים סושי? ארזו לכם הביתה את השאריות? תנו גם לילד שלכם ליהנות מהם. המראה החיצוני המלבב של המאכל היפני ימשוך את תשומת הלב, מקלות מלפפון וגזר הידועים והמוכרים יאזנו את ההרפתקנות בארוחה ולקינוח קצת פרי חתוך.
 
 
 
כל הדברים הטובים בארוחה אחת. ביצה קשה המכילה חלבון ושומן איכותיים ביותר ובכמות גבוהה, שיפוד גבינה צהובה, לצד גמבה ותות עמוסים בוויטמין C ובהמון טעם טוב.
 
 
 
שניצל תירס הוא אמנם מזון מעובד אבל אפשר לפנק לעתים את הילדים עם מוצר תעשייתי, כל עוד הוא מבוסס על ירק או פרי. תוספות של פרי וירק ישלימו ארוחה לתפארת.
 
 
 
תות, קיווי, גמבה, עגבנית שרי, גזר, תפוח, אגס, וכמובן שיפודי גבינה צהובה בשביל החלבון ותנו לילד לבחור מה בא לו לאכול. 
 
 
 
נשאר לכם בורקס משבת? זית בית ביתי ממלאווח וזיתים? פנקו את הצאצא עם מטעמים שהוא אוהב, לצד פרי וירק. הגשה משעשעת יכולה לעשות את ההבדל בין ארוחה שחוזרת הביתה כלעומת שבאה לכזו שנטרפת בהנאה ומשמשת כאטרקציה לילדי הגן. 
 
 
 
הכינו עם ילדיכם כדורי גבינה או לבאנה בזעתר, הם יאהבו לאכול את פרי יצירתכם המשותפת.  פרי וירק בצד, ואתם מסודרים.
 
 
בתאבון והרבה לבריאות!

הצילומים בכתבה של יעל מיכאלי

יש לכם שאלה? שלחו לנו והכותבים שלנו יענו.

 

רוצים לדבר על זה בפורום? לחצו כאן