מחשבונים

מחשבון גדילה   מחשבון הריון
 

כתובת הדוא"ל שלכם:


הריון ולידה > הריון

10 דרכים להוריד לחץ בזמן הריון

מאת: מערכת טיפת חלב ברשת | פורסם: 18/6/2017
10 דרכים להוריד לחץ בזמן הריון

הורדת לחץ בזמן הריון- נשנוש טעים ובריא, אמבטיה מרגיעה ובגדים נוחים, הם רק חלק מהדרכים שיעזרו לך להפיג מתח ותחושת לחץ בתקופת ההריון. המלצות מהנות ושימושיות - בכתבה

הריון יכולה להיות תקופה מלחיצה - גם לאלו מבינינו שזהו לא ההריון הראשון שלהן. קיימות דרכים שונות להורדת לחץ בתקופת ההריון, חלקן מציעות יתרונות רפואיים, ואחרות סתם גורמות לך להרגיש יותר טוב עם עצמך.
 
הנה 10 שיטות להפחתת לחץ, שבהחלט כדאי לך לנסות:
 
1. שיר ערש פרטי - מוזיקה רגועה ומרגיעה עשויה לעזור לך עם השינויים הדרסטיים במצבי הרוח, והיא אחד הדברים הכי טובים שתוכלי לעשות כדי להתמודד עם מצבי לחץ. 
 
2. בועות - אמבטיות קצף הן אמצעי נפלא להרגעה. המים החמים (אבל חשוב שלא יהיו חמים מדי!) מרגיעים ומרפים את השרירים, שאולי קצת נתפסו בגלל ההריון הארוך. לשיפור האווירה הוסיפי נרות עם או בלי ריח, וכמובן את המוזיקה המרגיעה מהטיפ הקודם. עם זאת, חשוב לזכור שלא רצוי לעשות אמבטיה כל יום בתקופת ההריון, כדי למנוע אפשרות לזיהומים.
 
3. מתיחות - יוגה היא פעילות נהדרת להפגת מתחים. תמיד כדאי להיוועץ ברופא לפני שמתחילים בכל בוג של פעילות גופנית, אך יוגה היא אחת הפעילויות המתאימות ביותר לנשים בהריון, וכמובן כוללת מספר תרגילים מרגיעים במיוחד. 
 
4. פחות קפה - במהלך חודשי ההריון, השתדלי להפחית את כמות הקפאין שאת שותה. בין יתר החסרונות שלו, הקפאין עלול לגרום לרמות מתח גבוהות, שעלולות לפגוע בך ובעובר. ואם את לא יכולה לוותר על הקפה של הבוקר - נסי אותו נטול קפאין. 
 
5. יותר נשנושים - ביום קשה, שום דבר לא יעזור לך להרגיש טוב כמו האוכל שאת אוהבת. וחלק מהמאכלים האלה עשויים להיות מפחיתי לחץ טבעיים - כמו פירות יער למשל (מלאים בויטמין סי ונוגדי חמצון). מאפין עם פירות יער או פנקייק עם קצפת ואוכמניות יעשו את העבודה ויפחיתו את הלחץ במהירות. 
 
6. הבגדים האסורים - מרגישה שהג׳ינס האהוב שלך הולך וקטן? אל תדאגי, את לא לבד. עם התקדמות ההריון, כדאי לקחת את כל הבגדים הישנים, לארוז אותם בקרטון ולהחביא במקום נסתר. הלחץ של ״האם המכנסיים האלה יעלו עליי?״ ייעלם במהרה, ותרגישי נוח יותר עם בגדי ההריון המתאימים לכל מצב. 
 
7. גדול יותר זה כיף יותר - בגדים במידה גדולה במיוחד יעזרו לך להרגיש נוח יותר. הקפידי על בדים רכים ונוחים, ותוכלי להרגיש כל היום כאילו את עדיין לובשת את הפיג׳מה (רק אל תשכחי כמובן להחליף אותה באמת). 
 
8. איפה סבתא? - אם יש לך כבר ילדים, היעזרי בהורים שלך. הם ישמחו לעשות בייביסיטר לילדים הגדולים יותר, ולתת לך קצת זמן לנשום ולהירגע, בעיקר כשאת מוצאת את עצמך במצבים של לחץ ועצבים מכל הילדים שמקיפים אותך. 
 
9. קחי עזרה - כשאת בהריון, קשה יותר לשמור על הסדר והניקיון בבית. היעזרות בשירותי ניקיון תוכל לסייע לך לשמור על בית מסודר ולהוריד את מפלס הלחץ בבית. אם את מכירה תיכוניסטים בשכונה שמחפשים תעסוקה לשעות אחר הצהריים, תוכלי גם להציע להם לעשות את עבודות התחזוקה תמורת סכום סמלי. 
 
10. יום פינוק - אולי הטיפ הכי משמעותי שתוכלי לקבל, זה לא לשכוח את עצמך. יום פינוק בספא, ובמיוחד כזה שמתאים את עצמו לנשים בהריון (עם מגוון טיפולים מיוחדים), הוא פתרון מצוין להורדת מתחים, ומספיק טיפול אחד קצר כדי לגרום לך להרגיש טוב יותר ולעזור לך לישון כמו שצריך בלילה. 
 
הירגעות והפגת מתחים חיונית במהלך חודשי ההריון הארוכים, ועוזרים לך לצלוח את ההריון בשלווה. באילו דרכים אתן אוהבות להירגע בתקופת ההריון? שתפו אותנו.

יש לכם שאלה? שלחו לנו והכותבים שלנו יענו.

 

רוצים לדבר על זה בפורום? לחצו כאן