מחשבונים

מחשבון גדילה   מחשבון הריון
 

כתובת הדוא"ל שלכם:


צרכנות > מוצרים ומבצעים למשפחה

בואו להכיר את ערכת המשחקים של מיה-לי

מאת: מערכת טיפת חלב ברשת | פורסם: 7/12/2014
בואו להכיר את ערכת המשחקים של מיה-לי

ערכת המשחק הבסיסית של מיה-לי, שבסיסה חשיבה הוליסטית, פותחה בייעוץ והדרכת אנשי מקצוע, בהתאמה לשלבי ההתפתחות המוטוריים והרגשיים של פעוטות וילדים בגילאי שנה וחצי עד 4. מומלץ בחום להורים ולגננות

 
מאת: נעה שיר, פסיכותרפיסטית, מנחת קבוצות ומדריכת הורים המתמחה בהתפתחות ולמידה מוטורית בגיל הרך. 
 
המשחק הוא צורך אנושי. היצור האנושי משחק לאורך כל ימי חייו, אך המשחק שכיח ביותר בתקופת הינקות והילדות בה לומד הילד, דרך המשחק, להכיר את סביבתו הפיזית והחברתית, להכיר את עצמו ואת כוחותיו, לשלוט בגופו, לבטא את מחשבותיו, רגשותיו, צרכיו, יצריו והקונפליקטים המעסיקים אותו.
 
סמלים, התפתחות שפתית ותחושת עצמאות דרך משחק
 
על פי התאוריה של פיאז'ה, אבי הפסיכולוגים ההתפתחותיים, בגילאי שנה וחצי-שנתיים, הפעוט נמצא בתחילת השלב הקדם-אופרציונלי: השלב הקדם מושגי. בשלב זה הפעוט כבר סיים באופן תקין את השלב הסנסורי-מוטורי בו הוא תופס את המציאות בצורה מוחשית ומיידית וחשיבתו צמודה לדברים קונקרטיים וממשיים הנמצאים בסביבתו. בתום שלב זה, הפעוט כבר מסוגל ליצור בדמיון ייצוג או דימוי של סמלים ושל אובייקטים שונים, היכולת הזו מכונה לפי פיאז'ה תפקוד סמלי. יכולת זו מהווה בסיס לצורות החשיבה הקוגניטיביות אשר מתחילות להתפתח אצל הפעוט. בין יתר הצורות, הפעוט מתחיל לרכוש שפה והתפקוד הסמלי הופך גם ליכולת ביטוי. ההתפתחות הלשונית מעניקה לילד את היכולת לבטא את עצמו בצורה ברורה ויחד עם החשיבה האגוצנטרית המאפיינת את הגיל, הילד לומד לסמוך על עצמו כמסוגל לדאוג לעצמו ולהסתדר לבד. 
 
הפעוט בגיל הזה נמצא בשלב מרגש עבורו ועבור הסובבים אותו, הוא כבר מבין שיש עולם מסביבו, חוויות והרפתקאות, והוא מרגיש במרכזו של העולם הזה. כל אלו, מעניקים לפעוט תחושות כל יכול, הוא מרגיש עצמאי וסקרן ומתחיל לצאת ולחקור את העולם בעצמו. 
 
ערכת המשחק הבסיסית של מיה-לי, פותחה בייעוץ והדרכת אנשי מקצוע, בהתאמה לשלבי ההתפתחות המוטוריים והרגשיים של פעוטות וילדים בגילאי שנה וחצי עד 4. בבסיס פיתוח המשחקים של מיה-לי עומדת חשיבה הוליסטית הלוקחת בחשבון היבטים שונים של חווית המשחק ואת סיפוק צרכיו השונים של הילד דרכה.
 
 
ערכות המשחק המגוונות של מיה-לי מותאמות ומיועדות לגילאי הגיל הרך ומשלבות במשחק פעילות, יצירה, הנאה וחשיבה תוך הפעלת דמיון עשיר, חסר גבולות כמעט. המשחק מפתח כושרי תפיסה והבנה קוגניטיביים, מאפשר ביסוס ושיפור מיומנויות חברתיות, הפנמת נורמות וכללי התנהגות חברתית והתנסות ביישומם. המשחק הוא צורך רגשי עצום של הילד ודרכו הוא מבטא את פחדיו, נותן דרור לרגשותיו, מזדהה עם מושא חיקויו תוך גיבוש דימויו וזהותו העצמית. גם שפתו של הילד מתפתחת במשחק. הוא לומד במהלכו מילים חדשות, משפר כושר ביטוי ומגדיל את אוצר המילים שלו דרך תיווך של חברים למשחק, גננות או הורה. 
 
 
משחק משותף
 
ערכת המשחק של מיה-לי מתאימה למשחק משותף של קבוצה של עד עשרה ילדים בו זמנית, התקשורת המילולית הנוצרת בין הילדים סביב ערכת המשחק של מיה-לי מטפחת את מיומנויות התקשורת של הילדים המשחקים בה, המשחק מעודד את הילד להשתמש בשפה, להסביר את בחירותיו ולשוחח עם חבריו למשחק או עם המבוגר המתווך. בנוסף לכך, לערכת המשחק של מיה-לי תרומה להתפתחות הגופנית של הילד, לפיתוח מיומנויות מוטוריות עדינות וגסות ולפיתוח קואורדינציה בין אברי גופו השונים. למשחק תרומה גם לתחושת המסוגלות, תרומה הן בתחום הקוגניטיבי והן בתחום הרגשי. בתחום הקוגניטיבי היא משמשת מוטיבציה לחזור ולתרגל סכמות שנלמדו, ההנאה הנגרמת מהחזרה על אותן הסכמות מהווה גורם התורם להתבססותן ולגיבושן, בתחום הרגשי תחושת היכולת מחזקת את הביטחון לאיכות חייהם של הילדים.
 
ערכת המשחק הבסיסית של מיה-לי פותחה מתוך אהבה, תוך מתן תשומת לב לפרטים, דרך למידה, מחשבה והדרכה של אנשי המקצוע הטובים בתחום התפתחות הילד בארץ, בהתאמה לשלבי ההתפתחות המוטוריים, הקוגניטיביים והרגשיים ומתוך הקשבה אמיתית לילדים, לנפשם, לגופם, לליבם.
 

יש לכם שאלה? שלחו לנו והכותבים שלנו יענו.

 

רוצים לדבר על זה בפורום? לחצו כאן