מחשבונים

מחשבון גדילה   מחשבון הריון
 

כתובת הדוא"ל שלכם:


הריון ולידה > הריון

איך תעבירי את שמירת ההריון כשאת מרותקת למיטה?

מאת: מערכת טיפת חלב ברשת | פורסם: 11/10/2015
איך תעבירי את שמירת ההריון כשאת מרותקת למיטה?

תקופת שמירת הריון במיטה יכולה להפוך לסיוט ארוך ומתמשך, אבל גם יכולה להפוך לתקופה יעילה, מהנה ומרגיעה לפני הלידה. לפניך כל הטיפים שיעזרו לך להעביר את שמירת ההריון במיטה

בעוד נשים רבות ממשיכות לתפקד בתקופת ההריון כרגיל, נשים רבות מוצאות את עצמן מרותקות למיטה בהנחייתו של הרופא, מדובר לרוב במקרים של הריון בסיכון גבוה, הדורש שכיבה ממושכת במיטה, לעתים במשך חודשים ארוכים.
 

כאשר את נאלצת להעביר את תקופת ההריון במיטה, ללא יכולת לצאת לעבודה או לצאת מהבית באופן כללי, ההריון מרגיש ארוך יותר, מעייף יותר וכמובן מותח יותר בשל הסכנות שאולי אורבות לך ולעובר שלך מסיבות רפואיות שונות.
 

בכדי שבכל זאת תוכלי לנצל את תקופת שמירת ההריון באופן מקסימילי, רכזנו עבורך עצות טובות ומועילות לשמירת הריון מהנה במיטה, בכדי שתוכלי להפיק ממנה את המרב.
 

1. שעת סיפור לנשים - זה הזמן לארגן לעצמך ערמה של ספרים ליד המיטה, שתמיד רצית לקרוא אבל פשוט לא מצאת את הזמן לכך. אין כמו ספר טוב בשביל להעביר יום במיטה.
 

2. השלמת פערים עם חברים ובני משפחה - לאחר הלידה לא כל כך יהיה לך זמן לשיחות טלפון ארוכות עם חברות, לבילויים בבתי קפה או לאירוח אנשים קרובים, לכן נצלי את הזמן בכדי לקשקש, לדבר, להזמין חברות לשבת לידך ולהעביר לך שעה קלה.
 

3. זמן טוב להתכונן להורות - רוב הנשים לא מוצאות יותר מדי זמן בתקופת ההריון בכדי להתכונן באמת לתקופת ההורות שבפתח, אבל לך יש זמן למצוא לעצמך ספר הדרכה להורים, שאת מזדהה עם גישת הכותב שלו ופשוט להתחיל להיכנס לעניינים: ללמוד כיצד להתמודד עם בעיות שיניים, גזים, כיצד לבנות סדר יום לאחר הלידה, כיצד להתמודד עם תופעות שכיחות אצל תינוקות או נשים לאחר לידה ועוד.
 

4. מרתון צפייה בטלוויזיה - מצאי לעצמך מספר סדרות טלוויזיה שכולם מדברים עליהן וארגני לעצמך מרתון צפייה בסדרות אהובות. אין כמו להתרכז בבעיות, ריגושים וחיים של אחרים, כדי להתנתק קצת מהדאגות שלך. גם סרטים טובים באורך מלא יכולים להעביר לך לפחות שעתיים ביום.
 

5. קניות ברשת - נשים המרותקות למיטתן עד לסיום ההריון, לעתים לא יכולות לצאת למסע קניות עבור התינוק החדש, עניין מתסכל במיוחד. למרבה המזל, כיום ניתן לבצע השוואות מחירים של מוצרי תינוקות, קניות ובירורים ברשת, לכן נצלי את הזמן להכנת רשימת קניות לתינוק, לבדיקת מוצרים (עגלות, מיטות, סלקלים, בגדים ועוד) ואפילו הזמיני אותם ברשת או שלחי את בן הזוג לקניות, לאחר שאת כבר יודעת בדיוק מה את רוצה.
 

6. אל תזניחי את עצמך - גם אם נגזר עליך לשכב כל היום במיטה, עדיין הקפידי להתעורר בבוקר, לשטוף פנים, לצחצח שיניים, להתאפר, להחליף בגדים ולהתרענן. 
 

7. זמן ליצירה - תמיד חלמת ללמוד לסרוג? לתפור? לצייר? זה הזמן ללמוד כיצד לעשות זאת וגם ליהנות מפעילות יצירתית מרגיעה ומהנה, שאולי אפילו יצאו ממנה כובע מתוק לתינוק, שמיכת עגלה או ציור לחדר הילדים.
 

8. הזיזי את גלגלי המוח - פתרי תשבצים, תשחצים, הזמיני את בן הזוג או חברות לשחק עמך בקלפים או בצעי כל פעילות אחרת שלא תגרום למוח שלך להתנוון.
 

9. עדיין חשוב לקום - גם אם נגזר עליך לשכב במיטה, עדיין חשוב לקום מספר פעמים ביום בזהירות מהמיטה, בכדי להמריץ את מחזור הדם ולחלץ עצמות (כמובן שבמידה והרופא שלך אמר אחרת - יש להישמע להוראותיו).
 

10. אל תעבירי את הזמן באכילה - כאשר שוכבים כל היום במיטה נורא קל לנשנש מבוקר ועד ערב, אבל זכרי, בסופו של דבר סביר להניח שתרצי שחלקו הגדול של המשקל שהעלת בהריון גם יירד. לכן שימי לב למה שאת אוכלת, הכיני לעצמך לצד המיטה קערה עם פירות, ירקות חתוכים -  או כל נשנוש בריא ומזין אחר, במקום לאכול כל היום ג'אנק-פוד וממתקים.
 

11. הקפידי על שתיית מים - בתקופת ההריון חשוב מאוד לשתות הרבה מים, על אחת כמה וכמה כאשר את נמצאת בסכנה ללידה מוקדמת. לכן הניחי לך בקבוק מים גדול וכוס לצד המיטה והקפידי לשתות לפחות ליטר וחצי של מים ביממה.
 

12. חשוב להכין בהישג יד - שמרי לצד המיטה רשימת טלפונים לשעת חירום: מספרו של הרופא המטפל בך, מספר של בית החולים בו את רוצה ללדת, תפריטים של משלוחי מסעדות אם אין לך אוכל ואת לא יכולה לקום לבשל, תיק לבית החולים, טפסים וניירת רלוונטית שאת עלולה להידרש להציג בבית החולים או בכל מקום אחר בשעת חירום.

יש לכם שאלה? שלחו לנו והכותבים שלנו יענו.

 

רוצים לדבר על זה בפורום? לחצו כאן