מחשבונים

מחשבון גדילה   מחשבון הריון
 

כתובת הדוא"ל שלכם:


תינוקות > תזונה תינוקות

תזונת ילדים: מה מומלץ ומה לא מומלץ לעשות

מאת: מערכת טיפת חלב ברשת | פורסם: 19/11/2017
תזונת ילדים: מה מומלץ ומה לא מומלץ לעשות

לפניכם מספר כללי ברזל להקניית הרגלי תזונה בריאים, לתינוק, לילד וגם עבורכם

תזונת ילדים היא נושא מאוד רגיש עבור רוב ההורים והיא מהווה עבורם אתגר לא פשוט בעולם, במיוחד עצם העובדה שאנו חיים בעולם של שפע בלתי מוגבל של מוצרים, מוקפים בדעות שונות, המלצות שונות ושואפים כולנו לספק לילדים את התזונה הביראה והטובה ביותר.
 
לתזונה נכונה יש קשר ישיר להתפתחות תקינה, לבריאותם של הילדים ולהקניית הרגלים בסיסיים שונים, שעלינו ללמדם מגיל צעיר.
 
הורים רבים מתקשים לסגל הרגלי תזונה בריאים ונכונים ו"נופלים" בכל מיני מקומות קטנים, מבלי לשים לב וכך גורמים לנזק שעלול להתפתח להפרעות אכילה, יצירת הרגלי אכילה לקויים ועוד.
 
אז מבלי להכביר במילים, לפניכם המלצות ה"עשה ואל תעשה" שלנו בכל הנוגע לתזונת ילדים:
 
לא מומלץ לעשות
 
אל תאשרו לילד לאכול מול הטלוויזיה או מול מסך המחשב.
 
צמצמו את מינון אכילת "מזון מהיר", גם מחוץ לבית וגם בבית.
 
העדיפו תמיד להגיש לילד מזון מבושל ולא מטוגן.
 
אם אתם לא רוצים שהילד ישתה מיצים ממותקים - אל תחזיקו אותם בבית
 
הגבילו את כמות אכילת החטיפים והממתקים
 
אם אתם לא רוצים שהילד יאכל ג'אנק פוד - פשוט אל תקנו אותו
 
תכננו תמיד מראש את רשימת הקניות שלכם בסופר, אל תשכחו שמה שאתם קונים סופו גם להאכל.
 
מומלץ לעשות
 
אכלו ארוחות משפחתיות מסביב לשולחן, כך תוכלו לשמש מודל חיקוי עבור הילדים
 
אל תתפתו גם אתם לאכול מול הטלוויזיה או תוך כדי עבודה, אל "תחטפו" משהו על הדרך, הראו להם כיצד אוכלים ארוחה מסודרת.
 
אם אתם רוצים שהילד ישתה מים - הקפידו לשתות גם אתם.
 
הקפידו לשלב תמיד פירות וירקות בארוחות ובארוחות הביניים.
 
שלבו פעילות ספורטיבית בסדר היום שלכם ושל הילדים - צאו לטיולים, להליכות, שחקו בכדור, ועוד.
 

יש לכם שאלה? שלחו לנו והכותבים שלנו יענו.

 

רוצים לדבר על זה בפורום? לחצו כאן