מחשבונים

מחשבון גדילה   מחשבון הריון
 

כתובת הדוא"ל שלכם:


תינוקות > תזונה תינוקות

חמישה מתכונים צמחוניים לילדים

מאת: מערכת טיפת חלב ברשת | פורסם: 17/11/2018
חמישה מתכונים צמחוניים לילדים

סלט עגבניות ואבוקדו, לביבות ירקות, חביתת ירק ועוד. רעיונות למאכלים צמחוניים ובריאים לילדים

אורח חיים בריא חשוב לתפקוד טוב של הגוף, לקבלת כל אבות המזון ולמניעת השמנה. מחסור באבות מזון בא לידי ביטוי בהתנהגויות (עייפות, עצבנות, חוסר תאבון ועוד) או בתחלואים שונים ולכן להורים יש תפקיד חשוב בחינוך הילדים לתזונה נכונה. הרגלים נכונים נבנים בהדרגה, תוך כדי התמדה ועקביות. אם קובעים כללים ונותנים לילדים דוגמא אישית, יש סיכוי גדול שהילדים יתרגלו לאכול נכון ובריא.
 
חשוב מאוד לשלב בארוחות של הילדים פירות וירקות. לא כל הילדים אוהבים לאכול אותם מזונות ובכל סוגי המרקמים ולכן חשוב לגוון את סוגי הירקות והפירות ולהבין באיזה אופן הילדים שלנו מעדיפים לאכול אותם. האם הם מעדיפים פרוסות של ירקות או סלט ירקות, האם הסלט צריך להיות קצוץ גס או שהילדים מעדיפים אותו קצוץ דק-דק.
 
אפשר להכין אינספור מתכונים צמחוניים עם ירקות ובשילובים שונים. איך מתחילים?
 
חמישה רעיונות למאכלים צמחוניים לילדים
 
1) ירקות מאודים - חותכים לקוביות בינוניות מבחר ירקות אהובים על הילדים (גזר, קישוא, כרובית, בטטה, תפוח אדמה, שעועית ירוקה). מכניסים את הירקות לסיר עם מעט מים ומבשלים עד ריכוך. בודקים מידי פעם שלא חסרים מים ומוסיפים לפי הצורך (חשוב שיהיו רק מעט מים). לקראת סוף הבישול מתבלים במלח ובמעט פלפל שחור. חשוב בכל פעם לגוון את הירקות בתבשיל.
 
2) חביתת ירק - קוצצים מעט עירית או בצל ירוק (עדיף להשתמש בעירית, שטעמה עדין יותר). חותכים עגבניה קטנה לקוביות. מקשקשים בצלחת נפרדת 1-2 ביצים. מוסיפים את הירקות, מתבלים במלח ובפלפל ומטגנים על מחבת מ-2 הצדדים. ניתן להכין סנדוויץ' בריא ומזין במילוי חביתת ירק ולהגיש עם סלט טונה או\ו זיתים בצד.
 
3) מרק ירקות - חותכים מגוון ירקות לקוביות קטנות (גזר, קישוא, תפוח אדמה, בטטה, דלעת, עגבניה, פרחי כרובית קטנטנים, בצל, אפונה ירוקה, גרעיני תירס). מכניסים לסיר גדול ומכסים במים. מביאים לרתיחה, מנמיכים את האש ומבשלים על לריכוך הירקות (כחצי שעה). בסוף הבישול מתבלים במלח ובפלפל שחור. אם רוצים מרק במרקם חלק, בסוף הבישול צריך לטחון את הירקות במקל בלנדר.
 
4) לביבות ירקות - מגררים על פומפיה 2 גזרים, 2 קישואים ובצל. מוסיפים 3 כפות קמח לבן או מלא, 2 ביצים, 100 גרם גבינה צפתית או בולגרית מגורדת, מלח ופלפל שחור. מערבבים את התערובת. מרפדים תבנית אפיה בנייר אפיה, מרססים בספריי שמן. יוצרים מהתערובת לביבות ומניחים על התבנית. מכניסים לתנור  ואופים כ-20 דקות. הופכים את הלביבות ואופים עוד 10 דקות.
 
5) סלט עגבניות ואבוקדו - חותכים עגבניה ואבוקדו לקוביות. מוסיפים פרוסות זיתים, גרעיני תירס וקוביות גבינה צפתית או בולגרית. מתבלים במעט לימון, מלח (לא לשכוח שהגבינה והזיתים מלוחים) ושמן זית. 
 
המאמר נכתב באדיבות קייטרינג תמרים - מגשי אירוח וקייטרינג לאירועים - לאתר החברה

יש לכם שאלה? שלחו לנו והכותבים שלנו יענו.

 

רוצים לדבר על זה בפורום? לחצו כאן