מחשבונים

מחשבון גדילה   מחשבון הריון
 

כתובת הדוא"ל שלכם:


הריון ולידה > לידה

הטיפים שיסייעו לך למנוע לידה מוקדמת

מאת: מערכת טיפת חלב ברשת | פורסם: 20/11/2016
הטיפים שיסייעו לך למנוע לידה מוקדמת

האם את שותה מספיק מים? מבצעת מעקבים באופן מסודר? האם את עולה יותר מדי ומהר מדי במשקל? גורמים שונים ומשונים עלולים לגרום ללידה מוקדמת, אבל אם תהיי קשובה לגופך ולהנחיות - תוכלי להימנע מכך

בעוד נשים רבות "סוחבות" את הריונן עד לשבוע 41, יש נשים שמתקשות בכך ומשלב מוקדם כזה או אחר של ההריון הן נמצאות בסכנה של לידה מוקדמת, לידה בה התינוק עלול להיוולד פג, לא בשל עדיין לחיים בעולם שמחוץ לרחם והוא זקוק לעוד קצת זמן בתוך בטנך.
 

גם נשים שלא נכנסות תחת הקטגוריה של "הריון בסיכון גבוה" עלולות לסבול בסופו של דבר מלידה מוקדמת. לפניכן שבעה טיפים שיסייעו לכן למנוע מצב זה:
 

1. מחלות - נשים בהריון צריכות להגן על עצמן יותר מנשים רגילות, גופן רגיש ופגיע יותר והן מגדלות חיים חדשים בתוכן. לכן אל תזלזלי במצבים בהם את מקוררת, סובלת מחום או סובלת מכל תופעה בריאותית אחרת. תמיד תהיי עם אצבע על הדופק, בקשר רציף עם הרופא, אל תחשבי פעמיים כאשר זה נוגע לקפיצה קצרה למיון, עדיף להגיע לשם ולגלות שהגעת לשווא מאשר לגלות שמשהו חלילה לא תקין ולא טפלת בזה בזמן. הקפידי לקבל את כל החיסונים המומלצים, מחלה בעת הריון היא עסק רגיש יותר ממחלה בזמן רגיל. אפילו שפעת קטנה שבזמן אחר לא הייתה משנה לך כלל, בתקופת ההריון עלולה לגרום לסיבוכים ואף ללידה מוקדמת.
 

2. עישון ושתייה - כל הרגל או מנהג שמסכן אותך בתקופות שאת לא בהריון לבטח לא מועיל לך בעת ההריון. עישון ושתיית אלכוהול (מעבר לכוס אחת קטנה פה ושם) הם לא משהו שצריכים להיות חלק משגרתה של אישה הרה והריון הוא זמן טוב להפסיק לעשן, לצמצם את כמות השתייה ולטפל בעצמך ובעובר שלך.
 

3. שתיית מים - בהריון חשוב מאוד להרבות בשתיית מים, כליטר וחצי לאישה עם עובר אחד ואף יותר מכך לאישה הנושאת ברחמה תאומים או שלישייה. חוסר בנוזלים עלול לגרום להתייבשות ולהתפתחותם של צירים שעלולים להביא לללידה מוקדמת.
 

4. אל תדלגי על ארוחת הבוקר - מחקרים רבים ושונים בארץ ובעולם כבר הוכיחו עד כמה ארוחת הבוקר חשובה לתפקוד שלנו, כאשר את בהריון את זקוקה לה אף יותר. מחקרים בארה"ב אך מצאו קשר בין דילוג על ארוחת בוקר ולידה מוקדמת. הקפידי לאכול ארוחה מזינה וטובה כאשר את מתחילה את היום, תני לגוף שלך אנרגיה וכוח.
 

5. אל תשכחי להסתכל אל המשקל - נכון, בהריון כל אישה עולה במשקל, אבל יש כאלה שעולות יותר מדי. כבר מזמן הוכח שלא באמת חייבים לאכול בשביל שניים וכאשר את אוכלת הרבה, מכל הבא ליד, לאורך כל שעות היום, את מסתכנת בעליה קיצונית במשקל, כזו שעלולה להביא עמה מצבים שיסכנו את ההריון שלך, כגון סכרת, קוצר נשימה ועוד.
 

6. שמירה על היגיינת הפה - זה נשמע כמו טיפ מוזר, אבל מחקר חדש יחסית שפורסם ב-Journal of Periodontology, מצא קשר בין הזנחה הפה ומחלות חניכיים ולידת תינוקות שמשקלם נמוך. לכן גם בתקופת ההריון, המשיכי לצחצח שיניים, לנקות עם חוט דנטלי ובמידה ואת סובלת מנפיחות או רגישות בפה - התייעצי עם רופא השיניים שלך.
 

7. מעקב הולם - זה אולי יפליא אתכן, אבל נשים רבות בטוחות שהן יודעות הכל ולכן מוותרות על נטילת ויטמינים ותוספים להם הן זקוקות בהריון ואפילו מדלגות על כל מיני בדיקות ומעקבים שנקבעו להן. אל תהיו חכמות גדולות, גם אם ילדת עשרה ילדים עד היום אין זה אומר שאת יודעת בדיוק מה יחווה גופך בהריון הבא. כל הריון או אחר ולעתים הגוף שלנו עובר שינויים וסובל ממחסור ומבעיות רפואיות שאנו כלל לא חשות בהן ורק בדיקה של אנשי מקצוע יכולה לזהות אותם.

יש לכם שאלה? שלחו לנו והכותבים שלנו יענו.

 

רוצים לדבר על זה בפורום? לחצו כאן