מחשבונים

מחשבון גדילה   מחשבון הריון
 

כתובת הדוא"ל שלכם:


פוריות > מידע כללי בנושא פוריות

שבעה טיפים שיעזרו לכם להיכנס להריון

מאת: מערכת טיפת חלב ברשת | פורסם: 20/6/2017
שבעה טיפים שיעזרו לכם להיכנס להריון

מתקשים להיכנס להריון? לא תמיד התרופות, ההורמונים והרופאים הם הפתרון. לפניכם טיפים שיסייעו לכם לשפר את הסיכויים באופן טבעי ומשמעותי

כשאנחנו חושבים על טיפולי פוריות מיד עולות בראשנו תמונות של זריקות, כדורים, הורמונים, רופאים ועוד. כל אלה כלים ידועים וטובים שעוזרים לנשים רבות להיכנס להריון. למי שמעוניינת לשפר משמעותית את סיכוייה להיכנס להיריון טבעי ובריא כדאי לקרוא את ההמלצות הבאות:
 
תזונה וההשפעה שלה על הפוריות הפכה בשנים האחרונות להיות מוקד לעניין רב ולמחקרים רבים אשר כולם מצביעים על דבר אחד: הטבע נתן לנו כלי מדהים בריא וטבעי לחלוטין: התזונה.
 
קשר זה הוביל קבוצה הולנדית לערוך פיילוט הבוחן את השפעתן של התזונה ואורח חיים בריא של הזוגות הבאים לבצע הפריה חוץ גופית. ממצאי הפיילוט הראו כי שילוב של הדרכה על אורח חיים ותזונה כהכנה לטיפולי הפוריות נמצא מעשי כמשפר את סיכויי ההצלחה בהשגת הריון בטיפולים. ניסוי ראשוני זה המציג זווית ראיה ייחודית של טיפול מקדים בתוך מערכת הבריאות הממשלתית - הוכתרה בהצלחה.
 
1. שמירה על משקל גוף תקין
השמנה יתרה מחד ותת משקל מאידך משפיעים על תפקוד מערכת הרבייה על ידי גרימת הפרעה לאיזון הורמונאלי ושיבושים בביוץ. מספר מחקרים בנושא השפעת משקל על אי-פריון מצביעים על ההשפעות הבאות: הפחתה בסיכוי להיכנס להריון, הפחתה בתגובת הגוף לטיפולי פוריות ואף עלייה בסיכון להפלות ולהריון עם סיכונים בריאותיים.
 
גם הגברים "זוכים" להיכנס לקטגוריה זו: מחקר משנת 2011 שהתפרסם במגאזין Fertility and Sterility מראה כי יש קשר בין עלייה במדד BMI של גברים העוברים טיפולי פוריות לבין ירידה בהתפתחות בלסטוציטים, שיעור הריונות ולידות תינוק חי.
 
דיאטת הפוריות:
במחקר מקיף שנערך באוניברסיטת הרווארד שבארצות הברית וכלל 18,000 נשים נבחנה השפעת התזונה על התפתחות מחלות. המחקר התמקד בקבוצת נשים שדיווחו על רצונן להיכנס להריון וראה כי 1 מתוך 6 נשים שנבחנו במחקר התקשו להיכנס להריון ואחוז גבוה מנשים אילו אי הפריון נבע משיבושים בביוץ. 

המיקוד בנושא הפריון בדק את הקשר בין תזונה ואורח חיים לפוריות ומתוך המחקר נבנו ההמלצות הבאות המהוות את הבסיס התזונתי לדיאטת הפוריות.
 
 
2. אכלו פחמימות מלאות
המחקר מראה כי הסיכון של נשים המרבות בפחמימות פשוטות כמו לחם לבן או אורז לבן לפתח בעיות פוריות על רקע הפרעות ביוץ גבוה משמעותית מנשים שאכלו פחמימות מורכבות כמו דגנים מלאים.
 
המלצה: החנויות משופעות במבחר גדול של מזונות מלאים, התנסות בסוגים השונים תוביל אתכם למציאת מזונות מתאימים לכם ובלי לפגוע בהנאה מהמזון עצמו. למשל, מציאת הלחם המלא הטעים עבורכם יעזור לכם להתמיד בשינוי.
 
3. בלי שומן טרנס
ככל שצריכת שומן טרנס בתפריט גדלה כך גדלה השפעתה השלילית על הביוץ. שומן טרנס מגביר דלקת בגוף, משבש פעילות יעילה של האינסולין ולכן גורם לאי פריון עקב שיבושים בביוץ. 
 
המלצה: רוגעלך, בורקס, ג'חנון ועוד, כל אלא מרחיקים אתכם מההיריון המיוחל וותרו עליהם ואמצו פינוקים אחרים בריאים יותר.
 
4. חלבון מהצומח, עוד שינוי מבורך
נשים המשלבות חלבון מהחי על בסיס יומי נמצאות בסיכון גבוה יותר לחוות בעיות פוריות על רקע הפרעות בביוץ מאשר נשים הצורכות חלבון מהצומח. ולכן שילוב ימים צמחוניים המשלבים חלבון מהצומח כמו אגוזים וקטניות במקום עוף או בשר אדום מומלץ. 
 
המלצה: להתיידד עם עולם הקטניות - זה הזמן לדפדף בספרי מתכונים או לקבל המלצות מחברים לגבי שילוב קטניות.
 
5. חלב דיאט – ממש לא
החלק שהפתיע את כולם התייחס להשפעה של מוצרי חלב מופחתי קלוריות לעומת חלב מלא: החוקרים גילו כי צריכת חלב מלא משפרת את סיכויי האישה להרות, וכי צריכת חלב רזה או מוצרי חלב דלי שומן, למרבה הפלא, יכולה להרע עם הביוץ. 
 
המלצה: שינוי קל ברשימת הקניות בסופר במקום גבינה 1% שומן לקנות גבינה 5%.
 
 
6. לזוג המעשן
לעישון סיגריות השפעות שליליות על פריון הגבר והאישה. ההשפעות השליליות גורמות נזקים בשני המינים דרך מסלולים שונים בגוף. לדוגמא, מחקר שהתפרסם במגאזין הרפואי Fertility and Sterility מראה כי עישון סיגריות אצל גברים משפיע לרעה על איכות הזרע: תנועתיות, ייצור ומורפולוגיה. 
 
המלצה: אין ברירה פה דרושה החלטה אמיצה וביצוע.
 
7. סטרס ודיכאון
שני גורמים שעלולים להשפיע על הפוריות. המומחים סבורים כי גורמים אילו משפיעים לרעה על ייצור הורמוני המין.
 
המלצה: כל אחד שונה ולכן לכל אחד יתאים כיוון אחר. יוגה, תמיכה מקצועית, מדיטציה הם המקובלים בתחום אך לעיתים כדאי לעשות דברים אחרים שאינם קשורים לכניסה להריון כמו הליכה על שפת הים, פגישה עם חברה או הליכה לסרט הנותנת "רענון" מההתעסקות והדאגות מתהליך הכניסה להריון.
 
לסיכום - לעשות או לא לעשות?
שנים רבות אני מלווה נשים בתהליך של כניסה להריון ואחד הדברים הבולטים המקשים על כניסה להיריון  היא הרגשת חוסר האונים וחוסר השליטה שנשים חוות בתוך הטיפולים. חיים בין מעקב זקיקים אחד לבין ביקור נוסף אצל הרופא נותן לנשים להרגיש שהן נשאבות לתוך תהליך שאין להם שליטה עליו.
 
תקווה חדשה ומבטיחה ועשייה איכותית, משנות את האנרגיה ומעניקות אופטימיות לתהליך. שינוי תזונתי אמנם איננו מבטיח כניסה להריון (כמו שתהליך IVF איננו מבטיח את ההיריון המיוחל) אך המלצות אילו נותנות לכם שפע של עצות מעשיות, נגישות, פשוטות, וטבעיות המאפשרות לגוף ליצור קרקע פורה ובריאה יותר לכניסה להריון ובנוסף גם מכינות את הגוף  להריון המיוחל.
 
עזרו לגוף לעזור לעצמו לשפר את הסיכויים להיכנס להריון.
 
מאת: מרב גודוביץ, נטורופתית מוסמכת N.D. מומחית לפריון טבעי.
 

יש לכם שאלה? שלחו לנו והכותבים שלנו יענו.

 

רוצים לדבר על זה בפורום? לחצו כאן