מחשבונים

מחשבון גדילה   מחשבון הריון
 

כתובת הדוא"ל שלכם:


פוריות > מידע כללי בנושא פוריות

דרכים להתמודדות נפשית לאחר הפלה

מאת: מערכת טיפת חלב ברשת | פורסם: 4/12/2016
דרכים להתמודדות נפשית לאחר הפלה

לפנייך שבעה טיפים שיסייעו לך להתמודד נפשית עם התקופה הכואבת והמאוד לא קלה, בעת ולאחר התמודדות עם הפלה

הרבה יותר נשים ממה שנדמה לכן מתמודדות עם הפלות בכל יום, הסיכוי שכל אישה תעבור הפלה אחת בחייה הוא גבוה מאוד. בערך 15% מכלל ההריונות בני 4 עד 20 שבועות יסתיימו בהפלה. אך השכיחות האמיתית של אובדן מוקדם של הריונות גבוהה בהרבה, ומוערכת בקרוב ל- 50%.
 

אבל זה לא משנה כמה נשים עוברות את זה, הכאב הטמון בהתמודדות עם הפלה הוא עדיין גדול מאוד. 

רכזנו עבורכן מספר טיפים שיסייעו לכן לעבור את התקופה הכואבת:
 

1. קחי את כל הזמן שבעולם - יש נשים שקמות על הרגליים וחוזרות לעצמן כעבור יום-יומיים ויש נשים שתקופת ההתאוששות שלהן היא יותר ארוכה וקשה. חשוב לעבור תהליך התאבלות שלם, לקבל את המצב, לבכות ולהרשות לעצמך להפגין תחושת אכזבה, כאב ותסכול. זה בסדר גמור אם לא תנסי להיכנס שוב להריון מיד לאחר ההפלה ותקחי את הזמן להתאוששות של הגוף והנפש כאחד.
 

2. הפלה בעת הריון מתקדם - ישנן הפלות המתרחשות בשבועות מוקדמים, כאשר ההריון עוד צעיר ולכן לעיתים גם קל יותר להתמודד איתן (למרות שממש לא כולן מרגישות כך).

למרבה הצער הפלות מסוימות מתרחשות בשבועות הריון מתקדמים, בהם האם והאב ממש חוזים בלידתו של התינוק הקטן שלהם שלא שרד. במקרים כאלה חשוב אף יותר להתאבל ולתת לעצמך את הזמן להחלים. גם אם מעולם לא אחזת בתינוק בעודו בחיים עדיין תרגישי טוב יותר אם תקברי אותו או לפחות תיצרי מעין אנדרטת זיכרון קטנה שתאפשר לך להתייחד עם זכרו בעת הצורך. 

 


 

3. בלי זמן בחברת בני משפחה וחברים קרובים - כאשר מתמודדים עם סיטואציה קשה נפשית כגון הפלה, חשוב לדבר על הדברים, לפרוק את מה שעל לבך, לבכות, להתעצבן והציף החוצה כל רגש שאת חשה. אחד הדברים הנפלאים בשיחה עם אנשים קרובים. אל תשכחי שהם גם אלו שיגרמו לך בסופו של דבר לצחוק, יחבקו אותך, ינחמו אותך ויראו לך שאת ממש לא לבד.

למרות שהאינסטינקט הראשוני הוא להיכנס למיטה, להתכרבל, להחשיך את החדר ולהתנתק מהעולם, אל תסגרי את הדלת בפני האנשים הקרובים אליך.

 

4. קבוצת תמיכה - תמיד טוב לשוחח עם נשים שכבר היו במצבך או מתמודדות עם מצב דומה כעת, בסופו של דבר הן יודעות בדיוק מה עובר עליך, מה את מרגישה ויכולות להזדהות איתך לחלוטין. את יכולה לשוחח עם חברה קרובה שעברה מקרה דומה, לשוחח עם אמהות בפורומים העוסקים בנושא או לחפש קבוצת תמיכה שנפגשת פיזית על בסיס קבוע. תמיד נעים להיות בחברת אנשים שיכולים להבין מה עובר עליך.
 

5. צאי החוצה לעולם - גם כאשר הכל מרגיש קודר ואפור, צאי החוצה לאוויר, קחי נשימה עמוקה, הביטי אל השמיים הכחולים ותאמרי לעצמך בלב שאת יכולה להתמודד עם זה, שאת מספיק חזקה. אור השמש נהדר לאנשים שמתמודדים עם מצבי דיכאון שונים ולכן חשיפה לשמש ולאוויר הצח תעשה לך רק טוב. אפילו אם זה רק למספר דקות, הקפידי לעשות זאת בכל יום.
 

6. שמרי על בריאותך - מעבר להתמודדות הנפשית הפלה גם יכולה להותיר אותך במצב בריאותי ירוד ומתיש. לכן גם אם לא מתחשק לך הקפידי לאכול בצורה מסודרת, הקפידי לבצע בדיקות דם, התייעצי עם רופא הנשים בנוגע לחסרים במידה ויש (ברזל, ויטמין D ועוד) ובמידת הצורך הקפידי לקחת צמחי מרפא, תוספים, ויטמינים או כל דבר אחר אשר יסייעו לגוף שלך להתאושש, להתחזק ולחזור לעצמו.
 

7.  התסכלי אל העתיד - הפלה היא דבר כואב ונורא, אבל אין זה אומר שלא יהיו לך ילדים בריאים ומתוקים בעתיד. זה שאישה עוברת הפלה אין זה מעיד על כך שכך יקרה גם בהריונות הבאים, נשים רבות עוברות הפלה ולאחר מכן חוות הריון תקין ונעים לחלוטין. אז במקום לשקוע בעבר, הקפידי מעת לעת, בתוך הצער שלך, גם לחשוב על העתיד, על הילדים שיהיו לך, על המשפחה שתבני ועל היום בו ההפלה שלך תהפוך לזיכרון רחוק, גם אם לא באמת ניתן לשכוח את זה לעולם.

יש לכם שאלה? שלחו לנו והכותבים שלנו יענו.

 

רוצים לדבר על זה בפורום? לחצו כאן