מחשבונים

מחשבון גדילה   מחשבון הריון
 

כתובת הדוא"ל שלכם:


תינוקות > תזונה תינוקות

הילד בררן עם כל הנכנס לפיו – מעתה יש פיתרון

מאת: מערכת טיפת חלב ברשת | פורסם: 20/4/2016
הילד בררן עם כל הנכנס לפיו – מעתה יש פיתרון

בררנות באוכל מתבטאת בעיקר בטווח הגילאים שבין שנתיים לשמונה שנים, כיצד ניתן להתמודד עם התופעה? להלן מספר טיפים מעולים לכל הורה ממומחי מטרנה

הילד מסרב להכיר מאכלים חדשים? מסרב לאכול? דוחה כל מה שמציעים לו ומצצמצם לחלוטין את מגוון האופציות העומדות לרשותו?

 

בררנות באוכל זוהי תופעה המוכרת לכולנו, היא שכיחה מאוד, ולרוב מתחילה לאחר גיל שנתיים. שיא התופעה הוא באיזור גיל שמונה, כאשר הילד עקשן ובררן. חשוב מאוד להבחין בין ילד הסובל מהפרעת אכילה לילד בררן. אם הבפרעת אכילה עסקינן מומלץ להתייעץ עם רופא ילדים אודיאטנית, אך אם מדובר בבררנות לרוב לא תהיה הפרעה בגדילה או בהתפתחות. תופעת הבררנות מלחיצה הורים רבים, אשר לא תמיד יודעים כיצד להגיב, ולעיתים גורמים לילד נזק נוסף, המגיע מתוך הרצון לגרום לילד לאכול.
 

להלן מספר טיפים מעולים לכל הורה ממומחי מטרנה:
 

1. נסו לגוון את צורות העשיה של האוכל, ולהגיש לילד מזונות חדשים בצורה זו. תוכלו לבשל, לאפות, להגיש טרי, לטבל באופן שונה ועוד.
 

2. חשוב מאוד לא להפעיל לחץ על הילד לאכול, אך יחד עם זאת להבהיר לו שזה מה שאתם מצפים ממנו לעשות. אין צורך להציע "פרס" על טעימת אוכל חדש.
 

3. זכרו תמיד כי מנגנון הרעב של הילד הוא זה שקובע את הכמות, אתם ההורים קובעים מה, איפה ומתי.
 

4. נסו להגיש את האוכל בצורות מעניינות ומשעשעות. נסו למשל לחתוך את הירקות בצורות שונות, או לבנות מהאוכל פרצופים.
 

5. חשוב מאוד לזכור כי ילדים לומדים הכי טוב מדוגמא אישית, לכן כאשר יש לטעום מזון חדש, הוו דוגמא וטעמו גם אתם. נוסף על כך הקפידו על ארוחות משפחתיות, בהן כל המשפחה יושבת יחדיו לאכול, כך הילד יוכל להחשף לדוגמא אישית.
 

6. חשוב מאוד להקפיד על שתיה של מים בלבד. שתיה של משקאות ממותקים או מוגזים תורמת לתחושה זמנית של שובע, ועשויה לגרום לילד להגיע לארוחה לא רעב, או להרגיש תחושת שובע במהרה.
 

7. אל תציבו בפני הילדים מגוון גדול מידי של בחירה, העמידו לרשותם שתיים עד שלוש אפשרויות בלבד.
 

8. הקפידו על ארוחות מסודרות, שלשו ארוחות עיקריות ביום ועוד שתיים עד שלוש ארוחות ביניים. איסרו על נשנושים בין הארוחות, גם אם הילד לא אכל את הארוחה הקודמת, נשנושים ימנעו את תחושת הרעב בארוחה הבאה.
 

9. אם ישנה אפשרות, נסו לשתף את הילדים כמה שאפשר בקניות ובהכנת האוכל. יש סיכוי גדול יותר שהם ירצו לאכול את מה שהכינו בעצמם.
 

10. הסבלנות מאוד חשובה כאן, לעיתים לוקח לילדים זמן, ומגוון של הצעות מפתות, עד שהם מסכימים להתנסות במזונות חדשים. 

יש לכם שאלה? שלחו לנו והכותבים שלנו יענו.

 

רוצים לדבר על זה בפורום? לחצו כאן