מחשבונים

מחשבון גדילה   מחשבון הריון
 

כתובת הדוא"ל שלכם:


תינוקות > תזונה תינוקות

איך מכינים סנדוויצ'ים בריאים לילדים?

מאת: מערכת טיפת חלב ברשת | פורסם: 25/8/2016
איך מכינים סנדוויצ'ים בריאים לילדים?

בואו ללמוד כיצד להכין סנדוויצי`ם לילדים. איזה לחם כדאי להגיש להם? על איזה כללים חשוב לשמור? ומה כדאי למרוח?

סנדוויצ'ים הם דבר נהדר, הם קלים להכנה, טעימים ויכולים גם להיות מאוד בריאים. סנדוויצ'ים מהווים פתרון נהדר למזון שניתן לקחת איתכם לטיול עם הילד אחה"צ, לתת אותם כארוחת ביניים מזינה, כארוחה מהירה כאשר אין לכם זמן לבשל וכמובן שבשנת הלימודים חלקכם גם נאלצים לשלוח עם הילדים כריכים שכאלה לגן או לבית הספר.
 

סנדוויצ'ים יכולים להוות ארוחה שלמה, משביעה, מזינה וטובה, צריך רק לדעת כיצד להכין אותן נכון. רכזנו עבורכם מספר טיפים להכנת הסנדוויץ' המושלם, שללא יספק ישמשו אתכם לאורך כל השנה.
 

מהו הלחם המומלץ?
 

כיום ניתן בקלות ללכת לאיבוד בין כל מבחר הלחמים שניתן למצוא ברשתות ובמאפיות, אבל לא כולם בריאים ומזינים. הלחם האידיאלי להכנת סנדוויץ לילדים הוא לחם מקמח מלא, שגם עשיר בסיבים תזונתיים. לחם זה מהווה גם פחמימה בריאה וטובה, רק חשוב כמובן לזכור שבמקרה של ילדים קטנים לא מומלץ לרכוש לחם שמגיע עם כל מיני שקדים, גרעינים וכו, אשר עלולים לסכן את הילד.
 

הורים רבים מכינים לילדיהם רק סנדוויצ'ים מלחם לבן, מתוך מחשבה שהוא טעים יותר. אז נכון, יכול להיות שהוא נחשב לטעים, קל וידידותי יותר, אבל זכרו שמה שתקנו בסופר ומה שתגישו לילד זה מה שהוא יאכל בסופו של דבר. גם אם הייתם רגילים, מאז ומתמיד, להכין כריכים מלחם לבן, תמיד כדאי לשלב גם לחם מקמח מלא, לאט לאט, בכדי להרגיל את הילד לשינוי ולטעם החדש. כאשר ילד רעב הוא ממש כמונו, הוא יאכל הכל, פשוט צריך להרגיל אותו, לתת לזמן לעשות את שלו ולסייע לילד להסתגל. אם תחשבו על זה כך זה בדיוק גם עם ילדים סרבני ירקות, פירות, גבינות וכו - בסופו של דבר הכל עניין של התמדה שלנו, של להמשיך להציע, לגוון, לשלב ולסייע לילד ללמוד לאהוב את המאכל החדש.


 

מה מורחים?
 

מכיוון שהלחם מספק את הפחמימה המילוי צריך להוות השלמה של חלבון וירקות. תוכלו למרוח בכריכים מגוון דברים:
 

הודו ועוף - שאריות חתוכות וקצוצות.


ביצים -ביצים קשות, חביתה רגילה, חביתת ירק, עין הפוכה ומקושקשת.

גבינות רכות וקשות - צהובה, מוצרלה, לבנה, קוטג', מוצרלה, שמנת ועוד. זכרו, פעוטות וילדים בכלל לא אמורים להיות בדיאטה (להוציא מקרים חריגים), לכן אין סיבה להגיש להם גבינות דלות בשומן ובערכים תזונתיים.

טונה - טונה מקופסה, קציצות טונה, טונה מעורבבת עם ירקות ועוד.

וכמובן לסיום ירקות - עגבניות, מלפפונים, חסה, פלפלים, זיתים, תירס, אבוקדו ועוד.

אופציות למריחה: טחינה גולמית היא נהדרת, היא משתלבת נהדר עם מתוק וגם עם מלוח כטחינה ביתית, היא עשירה בברזל ומהווה השלמה נהדרת לסנדוויץ' המושלם.

אופציות נוספות הן: חמאה (שעדיפה על מרגרינה), מיונז אורגני, קטשופ אורגני, חומוס שתכינו בעצמכם בבית ועוד.

ומה אם רוצים להכין כריך מתוק?
 

כריך מתוק הוא פתרון נהדר לילדים שאוהבים מתוק ונוהגים לזלול הרבה ממתקים, עוגות ושטויות. אם הילד רוצה שוקולד, תמיד עדיף שיאכל שוקולד בכריך מלחם בריא, שישביע אותו יותר ולא יגרום לא לנשנש קוביה ועוד קוביה, ופל ועוד ופל. כאשר אתם מורחים את השוקולד כמובן זכרו שזה בשליטתכם, אין צורך לרוקן חצי קופסה, מספיק למרוח שכבה דקה.
 

מאכל שילדים רבים אוהבים הוא כריך שוקולד עם גבינה, כן, כן, מה ששמעתם. מרחו שכבה דקה של שוקולד ועליה שכבה של גבינה רכה כמו גבינה לבנה או קוטג'. כך הילד יקבל גם קצת סידן על הדרך.
 

פתרונות מתוקים נוספים הם: כריך עם חמאה ודבש, ריבות ללא תוספת סוכר, חלבה, סילאן, חמאת בוטנים עם דבש וטחינה גולמית.


כללי בטיחות

חשוב להכין סנדוויץ' שיהיה לילד קל ונוח לאחוז בו.
חשוב לא להכין סנדוויצ'ים עבים מדי שיהיה לילד קשה לאכול.
אצל פעוטות ותינוקות יש לחתוך את הקשה של הלחם.
חשוב לשים לב בעת הרכבת הכריך שהוא לא עלול להתפרק ברגע שהילד יאחוז בו.

יש לכם שאלה? שלחו לנו והכותבים שלנו יענו.

 

רוצים לדבר על זה בפורום? לחצו כאן