מחשבונים

מחשבון גדילה   מחשבון הריון
 

כתובת הדוא"ל שלכם:


פנאי והפעלות > קיץ וחופש עם ילדים

איך שורדים את החופש הגדול?

מאת: מערכת טיפת חלב ברשת | פורסם: 30/12/2016
איך שורדים את החופש הגדול?

בואו לקרוא מספר טיפים שיסייעו לכם לעבור את החופש הגדול עם חיוך על הפנים ומינימום בעיות עם הקטנים

מאת שירה קראוטהמר – יועצת שינה, הורים באור טבעי 

 
בתקופות של חופשות מבי"ס וגן לעיתים יש תחושה של בלגן. כל השגרה מתערערת, הילדים לא רגועים.... וכולם עייפים.
 
אז כמה טיפים שיעזרו לכולם לעבור את החופש הגדול בכיף. עם מצב רוח טוב יותר, שיאפשר ליהנות מהזמן של המשפחה ביחד.
 
חשוב לשמור על סדר יום עד כמה שניתן. ברור שחופשה היא יציאה מהשגרה. אך עדיין ניתן לשמור על מספר דברים:
 
 
הקפידו על שעת קימה בבוקר ושעת שינה קבועה בערב. אלה מסייעים לשעון הביולוגי לשמור על המקצב שלו וימנעו שיבושים ועייפות יתר.
 
רצוי להפחית גירויים שעה לפני השינה בערב.
 
מומלץ לא לתת לילד לצפות בטלוויזיה או לשחק במחשב שעתיים לפני השינה.
 
הקפידו על טקס שינה שגרתי. אלא אם כן חזרתם מאוחר, ואז כדאי לעשות טקס קצר ולהשכיב. אם הילד נרדם באוטו , העבירו אותו למיטה שלו ותפסחו על טקס השינה.
 
חשוב להקפיד על שתייה מרובה במהלך היום כדי לא להתייבש. הקיץ מתחיל. לעיתים בסיום החורף שוכחים כמה חשוב לשתות, ואיך מתייבשים בקלות. לכן, חשוב לשים לב שכל בני המשפחה שותים מספיק במהלך הימים החמים ובעיקר כשמטיילים.
 
מומלץ לשמור על זמני ארוחות קבועים. גם זה עוזר לכוון את השעון הביולוגי. ארוחות הן אחת ההתנהגויות שמאותתות לגוף שלנו באיזה שלב ביום אנו נמצאים כרגע.
 
בערב שבו אתם יודעים שאתם חוזרים מאוחר, דאגו שכל בני הבית ינוחו. גם ילדים שכבר אינם ישנים במהלך היום, מומלץ לתת להם "זמן שקט" בחדר. לשמוע מוסיקה, לקרוא ספר, לשחק משחק שקט בחדר. קצת זמן שיאפשר מנוחה לגוף ואגירת כוח להמשך היום. 
 
קצת חומר למחשבה, ורעיונות שיקלו, ויאפשרו לכם ליהנות יותר, ולמקסם את הזמן שלכם כמשפחה. 
 
בברכת חופשה נעימה
שירה קראוטהמר
יועצת שינה  - הורים באור טבעי
ליצירת קשר: info.horimtv@gmail.com

יש לכם שאלה? שלחו לנו והכותבים שלנו יענו.

 

רוצים לדבר על זה בפורום? לחצו כאן