מחשבונים

מחשבון גדילה   מחשבון הריון
 

כתובת הדוא"ל שלכם:


תינוקות > שינה תינוקות

מה צריך לדעת על המעבר לשעון קיץ והרגלי השינה?

מאת: איילת רוזן - יועצת שינה ומנחת הורים | פורסם: 19/11/2017
מה צריך לדעת על המעבר לשעון קיץ והרגלי השינה?

ביום שישי ה-23 במרץ 2018 תעבור ישראל לשעון הקיץ וכולנו נפסיד שעת שינה. כיצד תסייעו לילדים שלכם לחוות את המעבר ללא תקלות?

בלילה של יום שישי, ה-23 במרץ 2018, יתחיל בישראל שעון הקיץ. בשעה שתיים בלילה נזיז את השעונים שעה אחת קדימה (לשעה שלוש לפנות בוקר) ולמעשה נפסיד שעה אחת בלילה הראשון.

 
יש ילדים שהמעבר אינו מפריע להם, והם ממשיכים להתעורר כרגיל. אבל יש כאלה שהמחסור בשעות שינה גורם להם לעייפות יתר. בשעות הערב, ילדים רבים מתקשים להירדם בימים הראשונים לאחר הזזת השעון. מצד שני, תינוקות שמתעוררים בחמש וחצי בבוקר יתחילו סוף סוף להתעורר בשש וחצי. 
 
אז מה עושים? 
 
מיום חמישי
מכוונים את השעון הביולוגי - בשעת ההתעוררות הרצויה - פתחו חלונות ותריסים, והכניסו אור יום הביתה. האור מכוון את השעון הביולוגי של הילד ומקל על השינוי. 
 
מומלץ להשכיב את הילדים כרבע שעה לפני שעת השינה הרגילה שלהם.
 
ביום שישי בבוקר לאחר הזזת השעון:
העירו את הילדים בשעה הרגילה שבה הם מתעוררים כל בוקר.
הקפידו על שינה במהלך היום כדי שהילד לא יגיע לערב עייף מדי.
 
ביום שישי בערב ובימים הבאים אחריו:
החשיכה יורדת מאוחר יותר לכן קשה יותר להירדם. הורמון המלטונין המשרה שינה מופרש עם החשיכה (כלומר מאוחר יותר) לכן קשה יותר להירדם.
לכן הקפידו לעמעם אורות בזמן טקס השינה ולהחשיך את חדר השינה .
 
את שעת ההשכבה מזיזים בהדרגה בכל יום קצת אחורה עד שמגיעים לשעה המקורית.
למשל, אם הילד הולך לישון בדרך כלל בשעה 20:00 (שעון חורף) – לאחר הזזת השעון שעת השינה שלו תהיה 21:00 (שעון קיץ).
ביום הראשון תשכיבו אותו ב-20:45 
ביום השני ב-20:30
ביום השלישי ב-20:15
ביום הרביעי ב-20:00 - וחזרנו לשעה הרגילה.

יש לכם שאלה? שלחו לנו והכותבים שלנו יענו.

 

רוצים לדבר על זה בפורום? לחצו כאן