מחשבונים

מחשבון גדילה   מחשבון הריון
 

כתובת הדוא"ל שלכם:


הריון ולידה > שבועות הריון

שבועות הריון – שבוע הריון 8

מאת: מערכת טיפת חלב ברשת | פורסם: 29/12/2015
שבועות הריון – שבוע הריון 8

כל מה שחשוב לדעת על מה שקורה לעובר ולאם בשבוע הריון 8

 

שבוע הריון 1 שבוע הריון 11 שבוע הריון 21 שבוע הריון 31

שבוע הריון 2

שבוע הריון 12 שבוע הריון 22 שבוע הריון 32
שבוע הריון 3

שבוע הריון 13

שבוע הריון 23 שבוע הריון 33
שבוע הריון 4 שבוע הריון 14 שבוע הריון 24 שבוע הריון 34
שבוע הריון 5 שבוע הריון 15 שבוע הריון 25 שבוע הריון 35
שבוע הריון 6 שבוע הריון 16 שבוע הריון 26 שבוע הריון 36
שבוע הריון 7 שבוע הריון 17 שבוע הריון 27 שבוע הריון 37
שבוע הריון 8 שבוע הריון 18 שבוע הריון 28 שבוע הריון 38
שבוע הריון 9 שבוע הריון 19 שבוע הריון 29 שבוע הריון 39
שבוע הריון 10 שבוע הריון 20 שבוע הריון 30 שבוע הריון 40

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


מה קורה לעובר שלך בשבוע זה?
 

עד שבוע 8 העובר מקבל צורת גוף כמעט מלאה. הראש עולה כלפי מעלה והזנב כמעט נעלם משקלו של העובר בשבוע 8 כ-2 גרם.
 

העובר כל הזמן זז ונמצא בתנועה אך את עדיין לא יכולה לחוש בכך. בשלב זה גם תוכלי לדעת באמצעות בדיקת האולטרא סאונד האם מדובר בהריון יחיד או הריון מרובה עוברים.
 

מוחו של התינוק מתפתח בשבוע זה בצורה מהירה ומדהימה, בקצב של 100 תאים לדקה. בפניו ניתן לזהות פה קטן, נחיריים, עיניים ואוזניים.
 

עיניו של העובר פקוחות כל הזמן והשלייה המחברת בינך לבין העובר שלך כבר קיימת.
 


מה קורה לך בשבוע זה?

גופך משתנה, למרות שעדיין לא ניתן לזהות כי את בהריון. חלק מהנשים עולות במשקל, אצל חלקן האגן מתרחב, הרחם גדל וגורם לתחושות שונות, את סובלת מתכיפות במתן השתן, חשה עייפות וסובלת ממצבי רוח משתנים. אם זה מעודד, בוודאי תשמחי לשמוע שאצל חלק גדול מהנשים רוב התופעות נעלמות בסוף הטרימסטר הראשון.
 

בשליש הראשון להריון ושוב לקראת סוף ההריון חשה האישה שכל רצונה כמעט הוא לישון. האישה מתעוררת עייפה, ושוב רוצה לישון. בערב לא מחזיקה מעמד ונרדמת מול הטלוויזיה בתכניות הכי אהובות למרות רצונה העז להישאר ערה. סימפטום זה מוכר וידוע, חולף במשך ההריון, ושוב חוזר לקראת סוף ההריון.
 

נשים רבות טועות בחושבן כי בעת הריון צריך לאכול בשביל שניים ולכן מרשות לעצמן הכל ואף מכפילות את כמות המזון שהן צורכות ולכן גם משקל גופן עולה בהתאם. רצוי להימנע מאכילה מופרזת מכיוון שתוספת משקל מרובה מעלה את הסיכון לסיבוכים בהריון ולעובר. עודף משקל רב ידרוש מהאישה לאחר הלידה עבודה קשה כדי לחזור למשקלה ולמבנה גופה טרם נכנסה להריון.
 

מה עליך לעשות?
 

אם עדיין לא בצעת את בדיקת האולטרא סאונד ובדיקת הדם – זה הזמן.
הקפידי לתת מנוחה לגופך.
נשים אשר ביצעו פעילות גופנית ההריון יכולות להמשיך בכך גם בהריון אך עליהן להיות קשובות לגופן ולא להתאמץ יתר על המידה.
שמרי על תזונה נכונה ומאוזנת עשירה בחלבונים וסידן.
הקפידי לקחת ברזל, חומצה פולית או כל תרופה ותוסף אחר שנתן לך רופא הנשים שלך.
הקפידי לשתות לפחות ליטר וחצי מים ביום ואף יותר.
הימנעי מצריכת סמים, אלכוהול וסיגריות.


איך תתמודדי עם בחילות בהריון? לכתבה לחצי כאן

 

למידע אודות תופעות שכיחות בהריון - לחצי כאן
 

מה צריך לדעת על פעילות גופנית בהריון? לכתבה לחצי כאן 

יש לכם שאלה? שלחו לנו והכותבים שלנו יענו.

 

רוצים לדבר על זה בפורום? לחצו כאן