מחשבונים

מחשבון גדילה   מחשבון הריון
 

כתובת הדוא"ל שלכם:


הריון ולידה > שבועות הריון

שבועות הריון – שבוע הריון 6

מאת: מערכת טיפת חלב ברשת | פורסם: 29/12/2015
שבועות הריון – שבוע הריון 6

שבוע הריון 6- כל מה שחשוב לדעת על מה שקורה לעובר ולאם בשבוע הריון 6

 

שבוע הריון 1 שבוע הריון 11 שבוע הריון 21 שבוע הריון 31

שבוע הריון 2

שבוע הריון 12 שבוע הריון 22 שבוע הריון 32
שבוע הריון 3

שבוע הריון 13

שבוע הריון 23 שבוע הריון 33
שבוע הריון 4 שבוע הריון 14 שבוע הריון 24 שבוע הריון 34
שבוע הריון 5 שבוע הריון 15 שבוע הריון 25 שבוע הריון 35
שבוע הריון 6 שבוע הריון 16 שבוע הריון 26 שבוע הריון 36
שבוע הריון 7 שבוע הריון 17 שבוע הריון 27 שבוע הריון 37
שבוע הריון 8 שבוע הריון 18 שבוע הריון 28 שבוע הריון 38
שבוע הריון 9 שבוע הריון 19 שבוע הריון 29 שבוע הריון 39
שבוע הריון 10 שבוע הריון 20 שבוע הריון 30 שבוע הריון 40

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


בשבוע ה-6 להריון תאי העובר ממשיכים להתחלק והעובר שלך ממשיך להתפתח. בשבוע זה כבר סביר להניח שקיבלת אישור סופי להריונך לאחר שבצעת בדיקת דם ואולי כבר אפילו היית בביקור אצל רופא הנשים אשר זיהה את שק ההריון באמצעות בדיקת האולטרא סאונד.
 

מה קורה לעובר שלך בשבוע זה?
 

גודלו של העובר שלך בשבוע 6 הוא כ-9-12 מ"מ. רקמת המוח מתפתחת במהירות ומתחילה בניית השלד כולל שקעים בגולגולת למיקום העניים ולסת. כל מערכות הגוף מתפתחות במהירות וללא הרף. ראשו של התינוק גדל מהר יותר יחסית לשאר הגוף וגם האוזניות מתחילות להתפתח. הידיים והרגליים מתפתחות גם הן וגופו של העובר מתחיל להתיישר (זאת לאחר שעד לשלב זה גופו היה מונח בתנוחת C).
 

בשלב זה לעובר גם יש כבר דופק, שנע בין 100-130 פעימות בדקה, ולכן בבדיקת האולטרא סאונד כבר קיים סיכוי טוב שתוכלי להבחין בו במהלך שבוע 6.
 


מה חשוב לדעת על יחסי מין בתקופת ההריון? לכתבה לחצו כאן


מה קורה לך בשבוע זה?
 

בשבוע זה רמת הורמון ה-HCGשל ההריון גבוה ולכן גם תופעות השכיחות בזמן הריון מתחילות להשפיע עליך ועל תפקודך. את סובלת ממצבי רוח משתנים, מבחילות, רגישות בחזה, תכיפות במתן השתן ועוד. יחד עם זאת, במידה ואת לא סובלת מאף אחת מאותן תופעות אין זה מעיד דבר על תקינות ההריון שלך. נשים רבות אינן חוות תופעות אלו כלל ועדיין עוברות הריון תקין ויולדות תינוק בריא וחמוד.
 

אף על פי שדימומים בשלב זה הן תופעה שכיחה חשוב ליידע את הרופא שלך ולהיבדק כי לעיתים אותם דימומים גם יכולים להעיד על בעיה בהריון.

כל מה שרצית על כתמי פיגמנטציה בהריון - לכתבה לחצו כאן

 

במידה ואת סובלת מבחילות בשעות הבוקר וביתר שעות היום ישנן מספר דרכים להקל על התחושה הלא נעימה:
 

1. כדי לפצל את הארוחות שאתן אוכלות במהלך היום לכמה שיותר ארוחות קטנות, כך שבמקום לאכול 2 או 3 ארוחות ביום, ההמלצה היא לאכול בין 5-6 ארוחות. הדבר יכול להקל על תחושת הכבדות המלווה ארוחות מעטות וגדולות העלולות לגרום לבחילה.
 

2. הקפידו לשלב פחמימות פשוטות ומורכבות בתפריט היומי - הדבר יעלה את רמת הסוכר בדם אך גם ישמור על כך שלא תהיה ירידה חדה ברמת הסוכר.
 

דוגמאות לפחמימות פשוטות - לחם לבן, מאכלים מתוקים ואורז לבן.

דוגמאות לפחמימות מורכבות - לחם מלא, שיבולת שועל, קטניות, אורז מלא ופירות.

כמו כן הקפידו לאכול הרבה מזון יבש כגון קרקרים וצנימים.
 

3. הקפידו לאכול ארוחת בוקר, גם אם אין לכן תיאבון.
 

4. הקפידו לשתות הרבה מים, הדבר נועד גם למנוע התייבשות בשל ההקאות. שתו בכל פעם קצת בכדי לא לגרום לתחושת מלאות מהנוזלים שעלולה לגרום בעצמה לבחילה.
 

5. הימנעו מלאכול מאכלים מתובלים מדי או בעלות ריחות חזקים במיוחד העלולים גם הם לפתח תחושת בחילה אצל נשים בהריון.
 

6. תה נענע או תה ג'ינג'ר יכולים גם הם להקל על תחושת הבחילה.
 

7. נשים רבות טוענות שמציצת או לעיסת קוביית קרח גורמת לתחושת הקלה.
 

8. לימון טרי ידוע גם הוא כדרך יעילה להקלה, ניתן למצוץ אותו/לאכול אותו וגם להריח.
 

9. פעילות גופנית ותרגילי נשימה נמצאו גם הם כיעילים להתמודדות עם בחילות אך כמובן יש צורך להתייעץ עם הרופא שלכן בטרם תתחילו לבצע כל פעילות גופנית.
 

10. במקרים קשים במיוחד ניתן לבקש מרופא הנשים שלכן כדורים להקלה (הנפוץ שבהם הוא פרמין).


למידע אודות תופעות שכיחות בהריון - לחצי כאן

מה צריך לדעת על פעילות גופנית בהריון? לכתבה לחצי כאן 

יש לכם שאלה? שלחו לנו והכותבים שלנו יענו.

 

רוצים לדבר על זה בפורום? לחצו כאן