מחשבונים

מחשבון גדילה   מחשבון הריון
 

כתובת הדוא"ל שלכם:


הריון ולידה > הריון

הריון ופילאטיס: איך בדיוק זה עוזר?

מאת: רעות ברנדס גרייצר | פורסם: 19/2/2017
הריון ופילאטיס: איך בדיוק זה עוזר?

שיטת הפילאטיס כבשה את העולם בשנים האחרונות ונשים הרות ולאחר לידה יכולות ליהנות באמצעות שיטה זו מהקלה משמעותית בכאבים ותופעות נפוצות אחרות. בואו ללמוד על השיטה

שיטת הפילאטיס כבשה קהלי יעד הולכים וגדלים במסגרות שונות ברחבי העולם. אחת מהאוכלוסיות שמפיקה מהשיטה את המרב, הן נשים בשלביו השונים של הריון ומיד לאחריו. שיטת הפילאטיס כפי שהומצאה כבר במאה הקודמת, ממקדת את מרבית תשומת הלב במטופלת ובמכלול השינויים כפי שמשתקפים בגופה של כל אישה בשונה מחברותיה ומהריונותיה הקודמים. בעזרת רפרטואר עשיר של תרגילים, הן על המזרן והן על מכשירי הפילאטיס מחזירה המטופלת את האיזון השרירי והנשמתי החסרים בגוף האישה לפני ובמהלך הלידה.
 

 תופעות נפוצות במהלך ההיריון:
 

 1. כאבי גב תחתון - תרגילי הפילאטיס מסייעים לחיזוק השרירים הפנימיים, ומעוררים מחדש קבוצות שרירים רדומות, אשר נתונות תחת לחץ גובר כאשר מרכז הכובד הגופי משתנה עקב ההיריון (בשלביו המאוחרים- טרימסטר שני ושלישי). המשקל העודף המרוכז ברובו על קרקעית האגן מחייב תרגילים המנטרלים את המסה העיקרית ומתרכזים בחיזוק שרירי קרקעית האגן ובכך הורדת הלחץ החולייתי בגב התחתון.
 

 2. יציבה לא נכונה - כתוצאה מהתארכות הרצועות התומכות בעמוד השדרה והמשקל העודף לנשיאה, עלול הגוף לסגל לעצמו הרגלי ישיבה ועמידה לא נכונים כפיצוי על השינוי הגופני. תרגילי הפילאטיס מחזקים את השליטה בשרירי הבטן ורצפת האגן ובכך מונעים מהגוף את ההרגלים הלא בריאים שמעמיסים על עמוד השדרה. תמיכה נכונה לאורך כל האימון מונעת עומסים מיותרים ומאמצת אך ורק את השרירים שדורשים חיזוק.

 


 

 3. חוסר איזון וסירקולציה נשימתית - בדומה לדיסציפלינות אחרות, שיטת הפילאטיס מרכזת תשומת לברבה לנשימות המטופלת בזמן ביצוע התרגיל. האיזון הנשימתי משפר את זרימת החמצן אל השריר ומשפר את היעילות של העבודה עליו. נשים רבות חשות בזמן ההיריון קוצר נשימתי, לעיתים קרובות עקב לחץ שמפעיל העובר על הסרעפת. תנוחת העבודה בפילאטיס מנטרלת את הלחץ בזמן העבודה על השריר. לעיתים קרובות תחוש המטופלת את השינוי באופן מידי וגם תוך כדי הלידה בשיפור הסירקולציה הנשימתית. בנוסף תפחתנה תופעות כגון אובדן תחושה או הרדמות איברים פריפריאליים.
 

 4. הנקה ממושכת וסטטיות שרירית - תרגילי הפילאטיס מכוונים בין היתר לחיזוק אזור הכתפיים והצוואר. אזורים אלו מושפעים בזמן ההיריון מהתפתחות החזה והמשיכה קדימה. בנוסף מונעים התרגילים כאבים ורגישויות הצפויות בזמן ההנקה ואתה הישיבה הממושכת בתנוחה סטטית. נשים רבות דיווחו על שיפור ניכר בתחושה הצווארית לאחר שיעורי פילאטיס בודדים. בנוסף, עלית המשקל בזמן ההיריון מביאה לחץ נוסף על כפות הרגליים והברכיים. תרגילים המדגישים את שרירי הירך והקרסול מביאים לחיזוק השרירים העוטפים את העצם וכך לירידה משמעותית בתחושת הכאב.
 

תרגיל מזרן לדוגמא:
שכבי במנוחה כשהזרועות מאחורי הראש והברכיים כפופות. עכשיו כווצי את שרירי קרקעית האגן ואת שרירי הבטן התחתונה בו-זמנית כך שגבך ייצמד לרצפה, האגן משוחרר ועמוד השדרה ניטראלי ואין עליו עומס. הישארי במצב זה וספור עד עשר. הפסיק למנוחה קצרה וחזרי על התרגיל.

יש לכם שאלה? שלחו לנו והכותבים שלנו יענו.

 

רוצים לדבר על זה בפורום? לחצו כאן